dijital_dunya

Günümüzde bireyler günlerinin büyük çoğunluğunu bilgisayar ya da telefon başında internet üzerinden vakit harcayarak geçirmektedirler. Gün içerisindeki ihtiyaçlarını internet aracılığıyla karşılayan ve sosyalleşme ihtiyacını da çevrimiçi mesajlaşma programlarıyla gideren bireyler için dijital dünyanın sınırları inanılmaz boyutlara ulaştı.

sosyal_medya_istatistik_2017

Ticarileşen, ucuzlayan teknolojiler, yaygın ve ulaşılabilir internet, gelişen Web 2.0 herkesin daha rahat dijitale ulaşabilmesine olanak vererek kaçınılmaz bir şekilde dijitali hayatımızın olmazsa olmazı haline getirdi.

2017 yılına ait istatistiklere baktığımızda dünyada 3.77 milyar internet kullanıcısı (%50), 2,80 milyar sosyal medya kullanıcısı (%37), 4.92 milyar mobil kullanıcı (%66), 2,56 milyar mobil sosyal medya kullanıcısı %34 ve 1.61 milyar e-ticaret kullanıcısı (%22) bulunuyor. Toplam internet kullanıcı sayısı dünya nüfusunun yarısını aşıyor.

Bugün dünyada binlerce mağazası olan markalar eğer çevrimiçi satış yapmıyor ya da koleksiyonlarını internet üzerinden paylaşmıyorlarsa müşterilerine yeteri kadar ulaşmaları imkansız hale geldi. Tüketiciler tatile gitmeden, araba almadan hatta restoran tercihlerinden önce bile çevrimiçi olarak paylaşılan anlık kullanıcı deneyimlerini dikkate alıyorlar. Yani dijital dünyada bir defa yer almanız yetmiyor müşterilerinize sürdürülebilir deneyimler yaşatmanız gerekiyor ki diğer kullanıcılar ile bu deneyimlerini paylaşsınlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Bugün sektör liderlerinin alanlarında bir tane bile varlıklarının olmaması dijital dünyanın gücüdür.


Hemen hemen her konferansta dijital dünya ile ilgili sunumlar yapan kişiler tarafından klişeleştirilmiş ancak dijitalleşmenin gücünü en güzel haliyle özetleyen bir örnek vermek gerekirse; Uber’in bir tane bile kendisine ait aracı, gün içerisinde en çok paylaşım yapılan sosyal medya ağı olan facebook’un bir tane bile kendi ürettiği içeriği ya da airbnb’nin bir tane bile odası yok iken sektör liderleri olmaları dijital dünyanın gücüdür.

Tabii olaya sadece pazarlama yönünden bakmamak gerekiyor dijitalleşme ile bilginin paylaşılma oranı da gün geçtikçe artıyor. Bugün internet erişimi olan bireylerin (ki bu dünya nüfusunun yarısı demek), bir olay karşısında bilmiyorum deme şansı pek fazla yok. Örnek vermek gerekirse sıradan hayat yaşayan bir beyazyakalının gün içerisinde tüm yaşamını değiştirerek taşraya yerleşmeye karar verip sadece internetten edindiği bilgilerle dahi hayalini kurduğu organik yaşama ulaşması çok zor değil.

Hal böyle olunca piyasada varlığını sürdüren kurumların dijital dünyada var olmaktan başka şansı artık yok. Bizler de Orta Anadolu Kalkınma Ajansı olarak yayınladığımız bütün dokümanları çevrimiçi olarak da paylaşıyoruz, internet sitemizi günde bir kaç kez güncelleyerek en son haberlerimizi ve duyurularımızı paydaşlarımıza iletiyoruz. Çeşitli eğitim ve organizasyon başvurularımızı internet sitemizden çevrimiçi olarak alıyoruz.

Sekiz sayıdır beraber olduğumuz Orantı dergisinin de artık kendisine ait bir web sitesi bulunmakta, arkadaşlarımızın ve konuk yazarlarımızın emek vererek hazırlamış oldukları yazılarını artık bu internet sitesin en de takip edebilirsiniz. Böylece önceden yayınlanmış ve gözünüzden kaçmış yazılarımızı da vakit buldukça takip edebilirsiniz. oranti.oran.org.tr